Saturday, November 13, 2010

TERINGIN NAK CUBA-CUBA BUAT INI

Mesti senang kering dan nak bersihkan. Tak payah fikir pulak separate insert atau soaker untuk matching dengan lampin. Lipat 'sayap-sayap' ke tengah, dah siap! Nak try buat la. Hehe! Imitation punya la. Ada sesapa nak try jugak? Bagi motivasi sikit kat aku ni. Hehe! Diriku ini jatuh dalam kategori frugal cloth diapering. Jangan tak tahu :p Walaupun kecur air liur tengok wishlist kaklong Nuzula, tapi masih diri ini berupaya menahan napsu ^^

Untuk jimatkan duit, dan nak mahirkan diri, maka solutionnya ialah jahit sendiri! Pandai-pandai la ko mak bedah nak oter pattern diaper yang dah sedia ada tu..hohoho!

The latest one i wanna try is this:



p/s: Banyak betul nak try design itu ini lampin kain moden ni, tapi belum sempat pun sebenarnya nak buat. Masih bergelumang dengan potongan kain untuk buat pad. Diri ini sangat bahagia - dan kelam-kabut. Patutnya kat universiti dulu amik course Cloth Diaper For Life. Muahaha..! Ni degree 3 tahun (plus hutang) terperap kat clear folder.



7 comments:

ummu said...

wah menarik ni,

Liyana said...

sila try. hahaha..mcm menarik konsep dia

saya jeles ngan dorang jugak.. tp bukan sbb koleksi dorang, tp jeles kenapa saya tak rasa camtu. hahaha

plus mata saya tak tersangkut pada benda cantik2. saya cuma ada 10-15 keping CD utk anak2, dah koyak2, dan dijahit semula byk kali.. walaupun duk tengok diaper cantik hari2, tapi mata dan hati tak berminat langsung.. wuwuwu..selagi takde diaper yg rosak teruk sehingga tak dapat dibaiki lagi, selagi tu saya tak beli (ambil) baru..biar la berapa punya cantik pun dok ada..

saya baru sembang ngan hubby tadi (lps tgk koleksi kak Nik), saya tanya dia "saya ni kategori cheapskate ka, apesal saya tak berminat pun nak beli benda2 cantik, extra skit"..

Lynn Nasir said...

ummu,

memang menarik, kan? ^^

Lynn Nasir said...

Liyana,

betul! saya jeles sbb diorg mahu dan mampu membeli diaper mcm tu. saya cuma pasang impian..haha!

Lady of Leisure said...

hehehe very creative kan.. i pun rasa macam salah course je ambik masa study dulu.. :D

Lynn Nasir said...

Lady,

mmg kan? suka tgk mereka western WAHM ni very the innovative :)

eh, salah amik course gakke? huhu!

QiQi's Mama Shoppe said...

menariknya nye p.lyn... rama2.. kalau try kat baby ku ni mesti best... ish... nasib baik la baby ku ni masih lum pandai ckp gi... kalau tak.. tanya dia.. best tak qiqi.. jwpn "besh mama" hehe...

status dah try ke niwak?