Monday, May 10, 2010

I AM A WAHM

Selamat menjenguk ke blog perniagaan aku yang baru je dirasmikan hari (10/5/2010) ni. Masih 'pucuk'. Harap boleh beri komen membina..maklum le aku ni bukannya pro ^^ 


Batch pertama yang akan diperkenalkan ialah tuala wanita yang diperbuat dari kain (cloth pad). Oleh kerana buatannya adalah dari rumah aku sendiri dan dijahit oleh jari-jemari comelku ini, maka sila jangan letak too high expectation terhadap pad itu. Nanti kalau tiba-tiba apa yang dibeli tak serupa mimpi indahmu itu, sila jangan parang aku atau santau atau blacklist. Hehe! 

Namun, pad ini dijamin halal (?) dan locally made. Tiada unsur syubhah atau penipuan. Apa yang dilihat pada gambar itulah yang sebenarnya (walaupun mungkin kualiti mengambil gambar yang agak tak profesional). Aku telah mencuba sedaya-upaya untuk menjahit dengan elok, sila maafkan jika ada khilaf kat mana-mana.

Objektif utama menjual ialah untuk cari duit poket beli susu anak-anak dan menyebarkan kebaikan menggunakan cloth pad. Bukan atas dasar mengaut keuntungan semata-mata. Mungkin nanti harganya akan berbeza-beza mengikut harga kain di pasaran. Insyaallah, akan dijual berpatutan sesuai la dengan originnya yang locally made.

Dipersilakan jika mahu membanding-bandingkan bentuk homemade cloth pad aku ni dengan yang readily available di pasaran Malaysia sekarang. Aku tak buat cloth pad yang memeningkan untuk dijahit sebagai batch pertama ni. It will be easy to sew by me. Surely very easy to handle and care by the buyer. One step at a time, cloth pad ini akan berkembang dan berevolusi sesuai dengan permintaan pasaran. Doakan aku ye ^^

21 comments:

Lady of Leisure said...

lady doakan semoga berkembang maju... ;)

Lynn Nasir said...

tima kasih lady..muah!!!

Sarah Zulkefli said...

congrats puan!!!

Melor said...

tahniah lynn dah berjaya akhir ye buat bisness online. Melor gak la blm jadi kenyataan lagi. kene tunggu lagi lps bsalin n lps bby besar skt

Mama Sohayl said...

Semoga dapat beli susu bebanyak!!! =)

diLa said...

waaahhh, sudah maju lagik!!! ciayok lynn ciayok!!!

DeLLa said...

tahniah ye lynn..semoga berjaya..sy pun ade jgk angan2 nk buat bisnes online..tp mcm tak berani lg

Lynn Nasir said...

Assalamualaikum semua,

T.E.R.I.M.A K.A.S.I.H !!

jejaka anggun said...

congrats. JA x pakai so x leh la jadik pelanggan pertama....

Lynn Nasir said...

JA: kalau ada masalah incontinence pun boleh aje memakainya ^^

helomynameisjaye said...

im proud of u babe..muah!

Lynn Nasir said...

jay: thanks, that really means a lot to me :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

moga bisnes lynn kembang kembang makin kembang. bkn kembang semangkuk yep!

Lynn Nasir said...

rose: alhamdulillah, terima kasih rose..

sya said...

tahniah lynn...
memang bagus sangat ni....
malunya saya yang tak reti menjahit ni... huhu

Lynn Nasir said...

sya: terima kasih byk, doakan la saya ye? apa nak malunya..pelan2 kayuh,kita belajar sesama..

kaklong nuzula said...

All the best lynn. Semoga jadi WAHM yg berjaya :)

Pssttt.. kaklong jugak taktau lagi nak jadi apa.. huhu..

Liyana said...

Tahniah, saya sgt sokong pasal locally made products. walaupun saya menjual CD jugak, material buatannya masih imported. saya mmg tertunggu2 org buat CD/CP guna local material, so harga dia akan lebih murah dari imported. plus, locally made product, mesti akan disesuaikan dgn iklim dan gaya kita, tol tak? tak ler bulky ikut saiz bayi luar negara.
chaiyok, kalau ready utk dibeli secara borong contact saya tau,jgn lupa

Lynn Nasir said...

nuzula: tima kasih, insyaallah (^o^)//
ala..kan dah jadi WAHM aritu :p


Liyana: tima kasih, tima kasih :D tu la,sy pun suka ngan localmade products ni. (kasut saya pun kasut gombak :) ingat tak?)
alhamdulillah..liyana org kedua yg tanya pasal belian borong ni. insyaallah, soon to come :)

~AkukahMilikmu~ said...

kaklynn tk bocor ker pakai pad mcm ni?

Lynn Nasir said...

sara: tak bocor syggg..jgn le kamu pakai sampai habes lencun-terperah-bagai..hehe! salin le bila dah basah. sama mcm pad pakai-buang :)