Tuesday, October 13, 2009

RASA NAK JUAL

Aku ada banyak fitted cloth diapers jenis RRP, Rita's Rump Pocket. Before beli CD (cloth diaper) jenis Babyland, aku mmg gila menjahit CD pattern RRP ni sbb senang nak buat. 

Pastu, ianya jenis 'pocket', iaitu ada poket & kena masukkan insert. Jenis ni kita panggil pocket diaper, mudah kering dan senang nak pastikan CD bersih selepas dibasuh. Pattern ni suggest pakai kain jenis cotton (flannel) je. Kena la pakaikan diaper cover kat luarnya, ala..mcm seluar getah tu. Supaya tak bocor. Jgn lupa plak masukkan insert kat poketnye. 

Selama 3-4 bulan menguji, tak pernah bocor kalau pakai CD RRP buatan sendiri ni. Makna bocor di sini ialah tiada kencing atau najis anak tercicir dari lampin ye. Pattern ni mmg dah measure cutting yg average utk newborn hingga la ke toddler yg nk pakainye. Keseluruhan CD tu akan lembap..sbb dh serap kencing anak, tapi tak pernah pulak sampai basahkan baju or seluar. Sebab kan lampin ni ada protection dari diaper cover :) Aku pepandai sendiri je panggil pattern ni "pocket-fitted". Fitted sbb takde waterproof layer, sbb tu kena pakai diaper cover.

Berbalik kpd tajuk entry kali ni, aku rasa nak jual la baki CD RRP yg ada tu. Ada dua kaler, pink and blue (maklum la..anak aku kan sepasang). Setakat ni, pakai semua CD Babyland (20 keping)..semua CD Qbaby (6 keping)..dan separuh kuantiti CD RRP.

So, kalo berminat..sila la tanye lebih lanjut ngan meninggalkan komen di msg box tepi tu. Tawaran sah sampai la bila2..hehe, selagi CD tu ada dlm simpananku..

UPDATE as per 18/3/2011: Semua RRP CD sudah habis dijual ye, maaf kerana lambat meng-update. Namun sekiranya berminat, sila email saya (solehah_insyaallah@yahoo.com.my) utk pertanyaan kerana saya akan menjahit khas yg baru utk anda! ^^ ~terima kasih..


5 comments:

Mila_ibu najihah said...

lyn,nak tanya la...lyn kan biasa beli2 kain utk CD ni, kain yg jenis PUL, rasannya kain jenis ni yg org wat wet bag 4 soiled CD kan? (lau x salah sy la). If so, lyn rasa worth ke beli wet bag ni dgn harga 39.90? the price is out of mine laa..n sy xde jumpa plak kat watsons ke mana multipurpose bag yg bleh letak soiled CD. uhuks.nak minta pendapat la.. FYI wet bag yg rega tu, bleh muat 8 CD rasanya.

diLa said...

salam puan umah, cd jahit sndirik ni nkjual bape hingget? TQ :D

Lynn Nasir said...

salam dila,

saya jual ikut harga kos saja. RM15 utk 1 CD dan 1 insert. Semuanya DIY. Bukan commercial tau :)

khadijahwmg said...

Lynn, ade lagik ke ni? nak seketul la?

aileen said...

minimum leh beli baper? :)